Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vad händer med mitt disbytutdrag när jag dör?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Tony Rödin
    Medlemsnr
    1631
    http://wiki.dis.se/w/index.php?title=Disbyt

Vad händer om jag avlider?
    Om du har skickat in uppgifter till Dis Arkiv, så ändras hänvisning från dig till Dis Arkiv.
    Den Dis Arkiv-ansvarige kan lämna ut uppgifter till de som frågar om ditt material.

Om du inte har skickat in uppgifter till Dis Arkiv, så får dina uppgifter ligga kvar i Disbyt-basen som ett anonym material från en avliden medlem.
    Tony Rödin - tony.rodin@gmail.com
    Medlem 1631 - Fadder Disgen

Tack för ditt svar Tony, det låter bra.
    Föreslår att den information som finns på Disbyt-hemsida kompletteras med en rad om hur inskickat material hanteras efter dödsfall.

Upplysningsvis vill jag komplettera att i den databas, som planeras över Sveriges historiska befolkning - RGD, sker arkivering av medlemmarnas forskning efter delvis andra kriterier.

• Inga uppgifter raderas till följd av medlemmens frånfälle.
    • En enskild forskares uppgifter avseende en individ visas inte explicit utan slås samman med alla andra medlemmar, som lämnat uppgifter avseende samma individ.
    • Skulle du vara ensam om att ha rapporterat avseende en viss person, kan självfallet enbart dina uppgifter visas men utan referens till dig som medlem (även om medlemsnummer existerar i bakomliggande information).

Tack för din kompletterande information Rolf, det låter utmärkt!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •