Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Anders Westerlund och Lisa Lina Nilsdotter

  1. #1

    Anders Westerlund och Lisa Lina Nilsdotter

    Hei!

    Jeg leter etter Svensk slekt. Det gjelder Anders Westerlund (1806) og Lisa Lina Nilsdotter (1804). En svensk familie som emigrerte til Saltdal i Norge. Finner desverre ikke ut når de kom til Saltdal, men de fikk en sønn i Saltdal i 1832 som de kalte Anders August Westerlund (Vesterlund) http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no...1029630158.jpg

    Finner andre familier fra Sverige i Saltdal på samme tid, som kommer fra Arjeplog og fra Pitå. Antar at Westerlund kommer fra en av disse stedene i Sverige. Noen mener at de hadde en datter fra før som het for Brita Margrethe født i 1828 (sannsynligvis i Pitå i Sverige), men jeg vet ikke om dette er riktig.

    Etter Anders August fikk de flere barn: Anne Elisabeth, Nils Daniel, Carl Fredrik

    Er det noen som kjenner til slekten til Westerlund eller Nilsdotter ? Eller kan noen hjelpe meg videre i søket etter denne familien.

  2. #2

    Lars Larsson
    Medlemsnr
    57338
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    45
    Hej,

    hittar ingen Britta Margareta född 1828 i Piteå stads- eller landsförsamling.
    Men på Disbyt finns två forskare som har Anders Westerlund född 1806, det är
    anselm@live.se
    runar.hortlund@telia.com
    kanske kan du kolla hos dem.

    / Lars

  3. #3

    Runar hortlund
    Medlemsnr
    06015
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    109
    Med hjälp av Älvsby Släktforskarförening har vi hjälpt Inger Lise till detta resultat.

    Hei igjen! Du verden dette var jo helt fantastisk og langt over det jeg hadde forventet av svar��
    Jeg må nesten få lagt dette inn i slektsprogrammet mitt for å få oversikten over informasjonen jeg har fått fra deg. Tusen takk så langt, du hører fra meg igjen når jeg har fått gått igjennom alle dataene.

    Mvh Inger Lise Grimsrud

  4. #4
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Var kom de ifrån då?

  5. #5

    Anders Westerlund og Lisa Lena Nilsdotter

    Anders Andersson Westerlund født 20. mai 1806 i Klåckarträsk Piteå landsförsamling.
    Lisa Lena Nilsdotter døpt Elisabeth Helena født 24.nov. 1805 i Roknäs i Piteå, Norrbotn, Sverige. Hennes slekt kommer fra Roknäs flere generasjonsledd tilbake i tid.
    Bifogade filer Bifogade filer

  6. #6
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Ahh, så de var från Piteå. Tack.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •