Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Projektstatus 2015-03-04 / Interaktionsdesigner

  1. #1
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866

    Projektstatus 2015-03-04 / Interaktionsdesigner

    Vi har kommit till ett läge i utvecklingen av Disbyts nya webb där vi ska samla ihop alla lösa trådar och planera det återstående arbetet. Bl.a. så har vi ett utvecklingssamarbete med Dis Norge som kräver lite insatser på båda håll. Planen får visa när det är tillfälle att påbörja betatester.

    Är du intresserad av att påverka och göra en modern design av webbsidorna med sökning, sökresultat och hjälp så lämna ett meddelande här.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  2. #2
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Ved beta-testing er det også viktig å trekke inn 'usabiity testing' samt å ha med beta-testere med forskjellig synshemming. F.eks. for min egen del er f.eks. intense fargede firkanter eller annen grafikk på høyre side svært hemmende da slik flekk legger seg oppå teksten som jeg forsøker å lese med venstre øye (Marty Feldmannblikk :-) )
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

  3. #3

    Hans Gustafsson
    Medlemsnr
    51153
    Inlägg
    46

    Svensk version av ämnet ifråga

    Genom beta-testning, är det också viktigt att involvera "usabiity testning" samt ha med betatestare med olika synskador. Eg. för min egen del, till exempel. intensiva färgade fyrkanter eller annan grafik till höger mycket flamskyddsmedel när en sådan fläck lägger sig ovanpå text som jag försöker läsa vänster öga (Marty Feldman Vision:-)

  4. #4

    Janåke Gestblom
    Medlemsnr
    36899
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    149
    Eftersom det handlar om en weblösning kan detta lösas med hjälp av valbara färgkombinationer eller teman.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •