-
Om man inte kan bifoga en text/pdf-fil bland notiserna, är det någon som vet om detta kommer att kunna lösas? Det som du Gunnar Jonsson skrev ovan om redigeringskommandon, det förstod jag inget alls av tyvärr. :-(
-
Om du har en ren textfil och anger den i det redigeringskommando jag visade ovan, så ersätts redigeringskommandot med innehållet i textfilen när du skriver ut från Disgen. Det är väl iofs ganska sällan man behöver göra så, då det går lika bra att kopiera in texten i Disgens textnotis. Varje enskild individ i Disgen kan ha max ca 56000 tecken totalt i alla notiser. Blir det mer, kan en textfil kanske vara räddningen.
-
Inga-Lill
Det är viktigt att förstå vad som är en ren textfil. Den skall innehålla bara ren text, det vill säga bokstäver, siffror och skiljetecken.
En text skapad med t.ex. Word är inte en ren textfil då den innehåller en massa tilläggsinformation som bara ordbehandlingsprogram förstår.
En text skapad i PDF-format är inte heller en ren textfil då den innehåller tilläggsinformation för utskrift.
Använder man dessa filer i andra program blir resultatet ofta helt galet och inte alls vad man förväntat sig.
-
Jag tror att jag börjar förstå lite i alla fall. ;-)
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler