Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bland senaste

  1. #1

    Inga-Lill Fjällström
    Medlemsnr
    33166
    Inlägg
    16

    Bland senaste

    När jag kopplar bort en person så återfinns ju den i "Välj person" och bland senaste.
    Hur lång kan denna lista bli?
    Kan man ta bort något namn?
    Kan någon av dom namnen försvinna av sig själv?
    Vad jag vet så återfinns ju den person i denna listan som man också har arbetat med just då.
    Kan man söka fram en lista på bara dom bortkopplade personerna?
    Om man raderar den bortkopplade personen, så är ju den personen borta, men om man inte gör det direkt så svävar ju dessa bortkopplade personerna lösa. Det är ju just dessa personerna som jag undrar om det finns någon lista på, vilka som svävar?
    Mvh Inga-Lill

  2. #2

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    590
    Det var många frågor på en gång.

    Listan med personer kan inte bli hur lång som helt, när det kommer till en ny ramlar den tidigaste bort. Så namn kan försvinna av sig själv.
    Man tar inte bort något namn med denna lista, måste man ta bort personen som vanligt.

    Om man kopplar bort personer och inte direkt kopplar in dom i någon annan relation så ligger dom och svävar och det skall dom inte göra.
    Vet man vad personen heter kan man som vanligt söka och hitta personen.

    För att hitta dessa personer använder man en funktion som söker "orelaterade personer".
    Klicka på Verktyp och därunder på Statistik. Då får man en liten meny där man kan markera orelaterade personer och skriva ut dom.
    Personerna som kommer upp på listan måste sen kopplas in på sin rätta plats eller tas bort.
    Denna körning kan vara bra att göra någon gång då och då.

  3. #3

    Lars Larsson
    Medlemsnr
    57338
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    45
    Njae, jag vill nog ha en del av mina "orelaterade personer " kvar i programmet.

    Helt plötsligt dyker drängen Anders Andersson upp hemma i byn, oklara födelseuppgifter och oklart var han kommer ifrån.
    Men så efter en tid kanske, om jag har tur, får jag uppgifter som gör att jag kan relatera honom.

    Då är det bra att ha honom kvar.

  4. #4

    Inga-Lill Fjällström
    Medlemsnr
    33166
    Inlägg
    16
    Tack så jätte mycket för hjälpen! Och ursäkta dom många frågorna. ;-) Jag fick ju svar på alla. Att man kunde hitta orelaterade personer så här hade jag inte aning om. Nu när jag kollade så hittade jag flera stycken som jag saknade. Jag kom inte på namnen därför kunde jag inte söka på dom. Tack än en gång för hjälpen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •