Resultat 1 till 3 av 3

mne: Hittar inga backup-filer, kan jag nd rdda mina data som finns p gamla hrddisken

Hittar inga backup-filer, kan jag nd rdda mina data som finns p gamla hrddisken

Jag har kpte en ny dator och har gamla hrddisken med mig. Jag trodde att jag hade skerhetskopierat mina data i programmet men... nu r det bara tomt i Dg82Data filerna. Jag fattar inte hur det har kunnat g till men s r det. Nu har jag kvar hela den gamla hrddisken i den nya datorn s jag undrar om man kan komma t icke backupade data. De lr ju finnas dr, p den gamla hrddisken. Jag har hittat en gammal skerhetskopia men jag vet att det finns mycket mera senare material och vill absolut ha tillbaka det om det gr.

Efter mycket tittande i utforskaren och faktiskt ett svar p forumet s hittade jag var skerhetskopiorna lg. Inte helt sjlvklart att grva djupare i anvndare/delat/delade dokument efter Dg82Data-filerna nr Dg8 filerna ligger direkt p disken. Ja, det gick jag bet p i alla fall med flera dagars stress. Nu r jag lttad!
    Senast redigerat av 17990 den 2015-08-12 klockan 14:30.

Vad bra att det ordnade sig!

Jag kan bara upprepa mitt gamla budskap att alltid lgga skerhetskopian utanfr hrddisken (t ex p ett USB), s r den dels ltt att hitta och dels finns den ven tillgnglig om det hnder ngot med datorn/hrddisken. Det enda som krvs r ju tv extra kommandon - att markera "flyttbar disk" och "spara". Om du vill vara extra sker kan du d frvara stickan i garaget eller p ngon annan plats tskild frn datorn.

Jag hoppas att det sker ngon form av ndring av default-vrde i Disgen 2015 s att inte kopian av slentrian hamnar bland datamapparna - det r d knappast ngon skerhetskopia. Det minsta som br gras r tminstone en varning att spara skerhetskopian bland datamapparna (ven om det r tekniskt enkelt och fullt mjligt).

Tack fr tipset, det ska jag tnka p nu!

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •