Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Biografi / Text T

  1. #1
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625

    Biografi / Text T

    Hej!

    Föranledd av en fråga från en medlem till mig som fadder, blev jag uppmärksam på något lite konstigt i hanteringen av texter för individer.

    Vi i dagens Disgen en flik som heter Biografi och en som heter Notiser, enligt texten nederst till höger på Biografi fliken är biografin identisk med sist införda Text T i Notiser.

    Trots att jag har jobbat med Disgen i minst 15 år har jag inte varit uppmärksam på detta förut. Kanske för att jag alltid har skrivit texter in under notiser med alternativet Text T, har alltså inte använd fliken Biografi.

    Om man i framtiden skall ha fliken Biografi kvar, föreslår jag att den tar med alla de inskrivningar av text i Notiser och inte endast den sista inskrivningen. Ta dem med i den ordning de står under Notiser så man har en löpande text med allt Text under Biografi.

    Alternativt att man helt slopar fliken då den ju i nuläget inte riktigt tjänar något syfte. Ofta får man ju löpande upplysningar om sina släktingar, som man skriver in under Notiser som text stycken och sedan flyttar dem som de kommer rätt i kronologin.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Jag kan glädja dig med att vi tagit bort Biografi i Disgen 2015.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Ett problem mindre att brottas med.:-)

    Tack för det.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  4. #4
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    Jag kan glädja dig med att vi tagit bort Biografi i Disgen 2015.

    Et alternativ ville vært å vise alle notiser samlet slik de ved valgt språk for utskrift vil vises i utskriften ?
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •