Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bouppteckning

  1. #1

    Carina Lindberg
    Medlemsnr
    25662
    Inlägg
    8

    Bouppteckning

    Under personnotiser saknar jag en rubrik för bouppteckning. Idag använder jag "Special" och skriver dit bouppteckning men eftersom bouppteckningar numera är mer lättåtkomliga, borde det finnas en speciell separat notis för detta!

  2. #2
    Vi har planer på att utöka möjligheterna i den vägen, när det får plats ibland alla andra angelägna förbättringar får vi se.

    /Christer Gustavsson med fel inloggning

  3. #3

    Carina Lindberg
    Medlemsnr
    25662
    Inlägg
    8
    Eftersom det inte finns något separat fält för bouppteckning, har jag lagt upp det som en special-notis på resp. person. Jag ser nu när jag kör en notiskontroll att jag får felmeddelande på alla dessa notiser eftersom de är daterade efter personens död.
    Hur noterar ni andra bouppteckningar?

  4. #4
    Betrakta felmeddelandet som ett varningsmeddelande och det är väl OK att datum efter död får en varning.

  5. #5

    Carina Lindberg
    Medlemsnr
    25662
    Inlägg
    8
    Jo, det har du rätt i. Funderade bara på om någon annan har någon bättre lösning!

  6. #6

    Inger Amnefelt
    Medlemsnr
    10065
    Inlägg
    199
    Jag gör som du. Specialnotis. Struntar i felmeddelanden.

  7. #7

    Christina Blanck
    Medlemsnr
    5812
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    6
    Jag vill inte ha felmeddelandena så jag låter bli att fylla i datumfältet och skriver i stället datumet som vanlig text efter ordet Bouppteckning i fältet för notisnamn i en specialnotis. Det är möjligt att det finns någon nackdel med den metoden som jag ännu inte upptäckt, men det har hittills funkat bra för mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •