+ Svara på ämne
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 3 4 5
Resultat 81 till 83 av 83

Ämne: Hantering av faddrar från Disgen 8

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Citat Ursprungligen postat av 31581 Visa inlägg
    Men är dt inte så Carl att för att få en extra textnotis måste man först köra ditt PHP program för finns det ineg extra textnotis i DG8 kan det inte bli en extra textnotis i 2016?
    Hur ser det uit om man INTE gjort en extra textnotis i DG8?
    Det svarade jag på några meddelanden tidigare i denna tråd. Blir som inskrivet i Dg8:s faddernotis, men utan ort. Finns det ingen extra textnotis i Dg8, så kan det givetvis inte genereras någon vid konverteringen.
    Senast redigerad av kallstrand den 2016-04-02 klockan 16:57.

Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Hej!

Just det Garfield, jag är i det stora och hela nöjd. Jag litar på att det som utlovat kommer uppdateringar betydligt oftare än med DG 8 så ev. fel och förbättringar kommer in snabbare.

Fortsätt du lugnt med din släktforskning och njut helgen.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Det är mycket olika turer nu. Lite historik.

Faddrarna i Dg8 kommer inte med som notis vid konverteringen. De blir personer som beskrivits här ovan.

Förslaget med notis, började med tipset att man manuellt i Dg8 kopierar faddrarna till en notis, t.ex. som vanlig notis eller Extra text. Det fungerar bra, den kopierade notisen kommer med vid konverteringen.

Då jag hade många faddrar så valde jag att göra ett program som gör kopieringen. Det fungerade för jag hade inte angivit orter som Disgen-orter på faddrarna.

När jag skulle hjälpa en annan släktforskare med kopieringen dök problemet med Disgen-orter upp, de blev bara obegripliga nummer.
    Då provade vi att köra funktionen "Återställ Disgen-orter" med en bug i Dg8 visade sig återställa alla orter utom de på faddrarna.

Så manuellt kan man kopiera faddrarna till en notis i Dg8, men det blir ju ett tungt jobb för de med många barn med registrerade faddrar.
    Sen tycker ju Dis inte det är något bra alternativ att kopiera faddrar till notiser.

Skall någonting göras måste det göras i Dg8 eller i konverteringen. Efter konverteringen finns inget samlat data över faddrarna i 2016.

+ Svara på ämne
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 3 4 5

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg