Resultat 1 till 27 av 27

Ämne: Sortering av orter

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Berndt Gilbertsson
    Medlemsnr
    47351
    I dginifilen finns variabeln PlaceIndexOrder. I en nyskapad dginifil ser det ut så här: PlaceIndexOrder=Straight och i min gamla dginifil ser det ut så här: PlaceIndexOrder=Both.
    Vad gör PlaceIndexOrder.
    Upptäckte att så länge jag hämtade en ort från senastelistan skede ingen sortering. Den sker först när jag hämtar ort m.h.a. den gula lampan.

Olle Fåk
    Medlemsnr
    1360
    Placeindexorder sparar hur man valt att ordna orterna i ortsregistret till HTML-exporten.

Olle Fåk
    Medlemsnr
    1360
    Nu har jag hittat sorteringen.

I dialogerna 'Välj orter' eller 'Redigera orter' kan man högerklicka. Då syns ett menyval 'Sortera listan över senaste orter'. Väljer man det så sorteras orterna och Disgen kommer ihåg att man vill ha orterna sorterade. Detta syns genom att det blir en bock i kanten. Gör man om valet så försvinner bocken och listan sorteras inte mera.

Berndt Gilbertsson
    Medlemsnr
    47351
    Tack Olle nu fungerar det. Trodde att det menyvalet bara gällde nya orter som läggs in i ortslistan. Ur användningssynpunkt tycker jag sorteringsordningen bör vara separerad från resp. lista.
    Den fasta i bokstavsordning och senastelistan i den ordning de läggs in. Listan med källor verkar fungera så.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Jag har lagt upp ett ärende för att uppdatera inbyggd hjälp och handledning. (#3122)
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •