Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vigslar

  1. #1

    Vigslar

    Jag skulle önska att jag lättare kunde se vigslar o sånt i Personöversikten,
    skulle kännts naturligt att se det i Levnadsbeskrivningen. Känns lite udda att försöka plocka upp det på annat ställe.

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Vad mera specifikt skulle du vilja syns i Personöversikten? Jag tror rätt plats är för resp partner i relationspanelen.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3
    Egentligen känns 2 olika platser naturliga 1, du skriver relationsöversikt - jag tänker kolumn 2 där det står partner och/eller i notiser, så att det kommer i tidsordning

  4. #4

    Bror Johansson
    Medlemsnr
    8633
    Inlägg
    256
    Citat Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
    ... rätt plats ...
    Finns det något som - i kategorisk och objektiv mening - är mera "rätt" än att varje släktforskare ges möjlighet att - inom rimliga gränser - själv välja hur data presenteras?

  5. #5

    Göran Cederholm
    Medlemsnr
    23057
    Inlägg
    49
    Jag har samma önskan som EvaF. I rutan Levnadsbeskrivning finns ju redan alla notiser som Född och Död och allt däremellan såsom Levde, Flyttade + eventuell annan Textinformation. I denna ruta mellan Född och Död verkar därför vara en lämplig plats för vigsel- och skilsmässouppgifter.

  6. #6
    och även Änka/Änkling

  7. #7
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Eva - Vill du att det ska kunna skapas en notis som innehåller den infon?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  8. #8

    Michael Olofsson
    Medlemsnr
    13957
    Inlägg
    9
    Den textnotis som kan ligga utanför född-död är bouppteckningen eftersom den sker efter dödnotisen. Dock tror jag att jag skymtat någonstans att det kan komma en egen bouppteckningsnotis framöver.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •