Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bilder saknas iHTML filer i 2016

  1. #1

    Bilder saknas iHTML filer i 2016

    Jag har exporterat till HTML och fyllt i allt som skall fyllas (tror jag) i men bilderna skapas inte i HTML filerna. Jag använder 2016 programmet. Jag har gjort detta tidigare i Dis 8 och har alltid fungerat.
    Senast redigerat av dis19854 den 2016-01-07 klockan 20:15.

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Ja, om du har porträtt på dina personer så funkar det bra. Jag testade med mall 10.Jag fick även med övriga bilder.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3
    Jag har kollat i programmappen och där finns mallen 10. men vid export så finns inte valet 10. Jag har exporterat flera gånger med de olika mallarna för fotos men inget fungerar. Kan det bero på att jag har en förutgåva? Jag kan inte heller se att jag har missat att markera något val för att få med fotos.
    Senast redigerat av dis19854 den 2016-01-07 klockan 20:28.

  4. #4
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Nu vet jag inte om jag har förstådd dig rätt, men jag tror det.
    Det fanns en liknande fråga i Facebook gruppen om Disgen. Lösningen är när du trycker på nästa i det fönster där du väljer mall, kommer du till ett nytt fönster som heter "Inställningar för ansedlar" där klickar du på den ruta där det står "huvudpersonen" du får då upp ett antal val i två kolumner, däribland porträtt.Klicka på porträtt och flytta den med pilen från vänster kolumnen till högerkolumnen, den med rubriken "vald". Så fungerar det och du får porträtten med över oavsett vilken mall du väljer.

    Hoppas det var svar på din fråga.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  5. #5
    Hej och tack för snabbt svar. Jag kan inte göra några val på grund av att cellerna är låsta. Se denna länk. http://kimsjo.eu/dis/Export.JPG

    Med vänlig hälsning Hans

  6. #6
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej igen!

    Om du klickar på den cell längst till vänster där det står "Huvudpersonen" får du upp listorna med val. Det tog också lite tid innan jag kom på vilken cell det var jags kulle klicka i.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  7. #7
    Hej igen, jag missade att man skall klicka på just det stället. Nu funkar det. Tack för hjälpen.
    Med vänlig hälsning Hasse

  8. #8

    Mårten Gjötterberg
    Medlemsnr
    14086
    Inlägg
    10
    Gick tydligen fortsätta ändå. Bilder saknades för flocken! Webmaster kan ta bort min fråga.

  9. #9
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Bra det fungerade. Det var så lite.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •