Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Konvertering till Disgenorter

  1. #1

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161

    Konvertering till Disgenorter

    I Disgen 2016 visas totalt antal ortsreferenser och antal som återstår.
    I båda rutorna står samma siffra varje gång man startar oavsett hur många konverterade orter man gjort. Jag hae gjort 2000 konverteringar på en session och när jag startade nästa gång stod det samma antal återstående ortsreferenser som när jag startade från början.
    Jag gjorde några stickprovskontroller av materialt jag kört men vet fortfaranade inte om konverteringen blev sparad eller ej. I dag har jag kört 10, 100,300,500 konverteringar och det verkar som om de konverterade orterna sparas.
    VARFÖR VISAR INTE DISGEN HUR MÅNGA ORTREFERENSER SOM ÄR KVAR ATT KONVERTERA?

  2. #2

    Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Inlägg
    161
    NOTISEN ADRESS
    Adress: kommer nu upp som en Disgenort att konvertera. Det kanske jag vill ibland men användaren måste kunna klicka en ruta "ej Disgenort" för att slippa få med dena varje gång man konverterar. Bara ett litet tips.

  3. #3
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Felrapport finns (#2414)
    Senast redigerat av Christer den 2016-01-14 klockan 08:30.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  4. #4

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    587
    Bra om man kan avgränsa till bestämda notistyper men det skulle också vara bra att kunna avgränsa omfånget, t.ex. via flaggor eller via söklista.

    Då kan man göra konverteringen i omgångar eller begränsa bort orter som finns på någon temporär flagga.

  5. #5
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Den möjlighet som erbjuds för tillfället är ändå att göra det i omgångar eftersom du kan återstarta där du befann dig senast.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  6. #6

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    587
    Ja, jag vet men det massor av "ändra ej". Jag tänkte bara som förslag till framtida utveckling.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •