Det är riktigt att det inte går att göra operationer mellan två eller flera söklistor. Om vi släpper att det inte går, vad är ditt behov att kunna göra? Exemplifiera.
Det är riktigt att det inte går att göra operationer mellan två eller flera söklistor. Om vi släpper att det inte går, vad är ditt behov att kunna göra? Exemplifiera.
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
Under min - förflutna - tid som Disgenanvändare skulle jag, vad gäller sökningar, velat ha möjlighet att:
1. Formulera sökvillkor med hjälp av någon ändamålsenlig syntax i stället för de måttligt intuitiva sökvillkorsdialogerna som ex.vis inte möjliggör sökningar efter personer med fler än ett visst antal barn
2. Hantera och operera med fler än två sökresultat/söklistor. Ett exempel finns i mitt förra inlägg
3. Skapa sökningar och kunna spara sökvillkoren under fritt valt namn - för att i något senare sammanhang lätt kunna göra om sökningen med samma sökvillkor. Många icketriviala sökningar i Disgen krävde - och tycks, i den mån de överhuvudtaget är möjliga, fortfarande kräva - en specifik sekvens av alternerande söklistor
Om någon nuvarande Disgenanvändare har - eller kan tänkas få - motsvarande behov, vet jag inte ...