Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Otydlig flikhantering

  1. #1

    Esbjörn Turesson
    Medlemsnr
    24995
    Inlägg
    20

    Otydlig flikhantering

    Några synpunkter från en ännu ovan användare:

    - Jag tycker att det är onödigt svårt att skilja på flikarna flikfältet nederst på skärmen. De går i varann med näst intill osynlig separering. Finns det något sätt att tydliggöra avgränsningen mellan olika flikar?

    - När man klickar på en flik i flikfältet så förväntar man sig att tillhörande fönster enligt normal Windows-standard ska aktiveras och lägga sig i överst i förgrunden. Så sker ibland men ofta händer inget synligt när man klickar på en flik eller så "aktiveras" något fönster som skyms bakom alla fönster. Jag tycker att det blir förvirrande och trögarbetat.

    - Det borde vara möjligt att stänga flik direkt från flikfältet.

  2. #2
    Även som van användare kan jag tycka att flikarna är otydliga i den mening att det är svårt att skilja flikarna åt. Fliken "Välkommen till Disgen" skulle alltid ligga antingen till vänster eller till höger men om jag får välja till vänster. Jag är medveten om att ovan nämnda flik går att flytta men känns som ett onödigt moment.
    Kanske att texten i flikarna skulle kunna begränsas om man förminskar huvudfönstret, så att flikarna inte blir så breda.

  3. #3
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Jag har skrivet ett förbättringsförslag (#2486) för flikutseendet.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •