Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tom flikrad

  1. #1

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    587

    Tom flikrad

    Jag råkar ofta ut för att flikvalen försvinner från menyraden nertill. Raden blir helt tom.

    Det är så träligt att behöva starta om Disgen, skapa ny söklista och sortera om den för att kunna fortsätta. Någon som vet hur man får tillbaka dom igen?

    Jag jobbar växelvis mellan söklistan och en familjeöversikten och en personöversikt och tillbaka.
    Det går bra ett tag men sen plötsligt är flikarna helt borta och går inte att få fram igen.

    Är det ett känt fel? Det kan väl inte bara vara jag som råkat ut för detta?

    __________________________

    Tillkommande information
    När man klickar på olika ställen på den tomma raden så dyker översikterna upp.
    Det är lite gissningslek om vart man skall trycka men man slipper i alla fall att starta om programmet.
    Senast redigerat av C-J Gustafsson den 2016-01-30 klockan 23:16. Anledning: Tillkommande info

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Jag har inte upplevt det. Vad jag förstår så kan inte du heller återskapa det. Men vi har inte hört om det tidigare.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    587
    Jag har inte kommit på hur jag skall återskapa den men det gör inget.
    Ibland kommer den tillbaka av sig själv, sen försvinner den ett tag och sen är den tillbaka igen.

    Nu har jag lärt mig var jag skall klicka på den tomma raden för att komma tillbaka till söklistan.

  4. #4
    AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Ort
    Songe
    Inlägg
    479
    I forbindelse med egne programmer opplever jeg nå og da at oppdatering av tekstene på fliker forsvinner og evt. knappene helt og holdent. Mistenker bug i Delphi.
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •