Resultat 1 till 6 av 6

mne: Disgen 2016 lser sig nr man ppnar notiser i personversikten

Disgen 2016 lser sig nr man ppnar notiser i personversikten

Listen lngst upp i personversikten r minimerad s att man bara ser rubrikerna. Jag klickar p 'Notiser' och sedan p en av de notiser som kommer upp t.ex. dopnotis. Nr jag gr detta kommer fnstret fr dopnotisen upp ett kort gonblick och frsvinner sedan. Drefter r programmet lst och man kan inte gra ngot mer med det. Hur eliminerar man denna lsning utan att starta om datorn?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Inlgg
    1 757
    Vi har knda fel i anslutning till minimerad meny i personversikten som r tgrdade (hoppas vi) och kommer med i kommande release.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stlten
    Medlemsnr
    25567
    Inlgg
    578
    Hej!

Det finns en trd om just detta problem i forum, men naturligtvis hittar jag den inte just nu.

Nr du har personversikten har du i versta hger hrn en liten pil som kan peka antingen upp eller ner, pekar den ner har du minimerat menyraderna och programmet lser sig. Pekar den uppt har du maximerat menyraderna och programmet fungerar som det skall.

S kontentan av detta r allts att denna lilla pil alltid skall peka uppt. I alla fall som programmet r just nu.
    Med vnlig hlsning
    Hans-Peter Stlten

Vill grna veta hur man upphver lsningen utan att starta om datorn. Har Windows 7.

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    545
    Bengt, jag tycker jag knner igen denna lsning. Jag rkade minimera notisfnstret i stllet fr att klicka OK eller Avbryt.

Man kan f tillbaka notisfnstret om man klickar Disgen symbolen nere p aktivitetsraden och vljer den vnstra bilden, Disgen och inte den hgra med personversikten som egentligen verkar mest logiskt. Avslutar man d notisen s slpper lsningen.

Nu har jag efter idogt skande hittat metoden fr att avsluta programmet nr det lst sig. Man letar upp aktivitetshanteraren, markerar Disgen2016 och trycker p 'Avsluta'. Bde familjeversikten och personversikten syns och man br vlja att avsluta familjeversikten. D frsvinner bda. Nr jag frskte avsluta personversikten uppstod allvarligt fel i Disgen2016. Det frtjnar att ppekas att jag har Windows 7.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •