Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Granska Antavla med bilder

  1. #1

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82

    Granska Antavla med bilder

    När jag granskar Antavlan visas vissa bilder korrekt medan andra endast visas med texten "<<<Bildfil saknas: C:\User\Tom\Desktop\bilden.jpg>>>

    Detta tycks också variera från gång till gång då jag granskar.

    Vad beror detta på?

  2. #2

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Nu tror jag att jag sett vad som händer. Jag lägger in bilden och allt ser OK ut. När jag granskar Ansedeln första gången finns bilden på plats. När jag granskar bilden nästa gång har bilden försvunnit och texten enl. ovan framträder.
    Går jag då in i bildnotisen ser jag att länken finns där uppe men där nere på bildstorlek har detta ändrats till 0,0. Själva bilden kan jag se till vänster.
    Om jag hämtar in bilden igen från den öppna bildnotisen och lägger in i Ansedeln tycks den sedan finnas kvar.
    Jag får alltså alltid lägga in samma bild två gånger. Vad beror detta på?

  3. #3

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Nähä, det funkade inte. Vissa bilder ligger kvar efter inläggning två, andra har återigen försvunnit och det blir bara texten ovan. Irriterande!

  4. #4
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Jag kan inte återskapa situationen. Händer det både vid förhandsgranskning och utskrift?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  5. #5

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Jag har bara testat förhandsgranskning. Skall testa utskrift. Återkommer.

  6. #6

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Det blir samma sak med Utskrift på skrivare.
    Jag skulle vilja skicka bild på hur det ser ut med tycker det är krångligt att hitta http-länken.
    På andra sajter letar man bara reda på bilden på datorn, öppnar den och då finns bilden i meddelandet.
    Hur hittar jag http-länken? Jag har bilden på skrivbordet.

  7. #7

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Christer! Ge mig din mailadress kan jag maila över en bild. Min mail-adress är tom.barckman@live.se.

  8. #8

    Tom Barckman
    Medlemsnr
    27488
    Inlägg
    82
    Nu har jag hittat felet. Kalla det gärna ett nybörjarfel.

    När jag manipulerat bilden i ett bildfixarprogram, XnWiew, så brukar jag spara bilden på Skrivbordet.

    När jag lagt in bilden i Disgen 16 har jag raderat den på Skrivbordet, och då försvann ju bilden även i Disgen 16 Utskrift..

    Så enkelt var det!

    Nu har jag sparat alla bilder i DgPic, och där får dom ju ligga kvar, och därifrån lagt in dom i min släktforskning.

    Så nu är problemet löst.

    Ha det gott!
    Tom

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •