Blir det samma fel när du skriver ut till rtf-fil och skrivare också?
Blir det samma fel när du skriver ut till rtf-fil och skrivare också?
Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus
Ja, när jag skriver ut på en bläckstråleskrivare blir det exakt samma fel. När jag skriver ut till en rtf-fil som jag öppnar i Word, blir all text svart och med samma typsnitt så alla inställningar jag har med olika färg och typsnitt går förlorade.
Har du i Word aktivert oppdatering med skriftsnitt? Alle skriftsnittene som følger rtf blir ikke alltid automatisk vist, men man aktivere hele manus med Alt-A pg gi oppdateringskommando.
Alf Christophersen Disgen fadder Norge.
Jag har felanmält (#2600) men en åtgärd hinns inte med till den skarpa versionen. Dessutom är jag rädd för att det är en komplicerad rättning.
Tack Christer.
Felet uppstår som sagt vid alla sidbrytningar som sker mitt i en anteckning. Har Du eller någon verifierat felet? Om Du vill kan jag skicka över två sidor som visar hur felet yttrar sig.
Felet som uppstår vid RTF-utskrift är annorlunda. Där försvinner alla grafiska inställningar i anteckning och fotnot helt. Det kanske kräver en separat felrapport?
Gör gärna det för pdf. Men när det gäller rtf så är jag inte insatt i vad rtf stöder.
Bengt, nu ska felet vara rättat men jag har inte kunnat verifiera rättningen eftersom det är flera faktorer och inställningar som ska stämma. Men rättningen kommer i nästa uppdatering av Disgen. Så återkom när du kunnat testa rättningen, uppdateringen kommer troligen i juni.
Christer!
Det låter lovande. Finns det någon möjlighet att jag kan testa den Betaversion som rättningen ligger i?
Om ni behöver fler testare så anmäler jag mitt intresse.