-
Hej Annette,
Bilder fungerar som det alltid gjort. Välj notistyp bild och hämta rätt bild i dgpic katalogen. Tänk på att endast en bild kan användas som porträtt, resten är normala bilder. Dessa bilder kommer med i utskrifter om så väljs i inställningarna för respektive utskrift men kommer i anslutning till personen som tidigare.
Vad gäller dokument så kan dessa läggas in som länkar i nya panelen arbetsmaterial, men är då endast tänkt som forskningsstöd och skrivs aldrig ut. Texter måste läggas i en textnotis för att komma med i utskrifterna. Ett tips är att konvertera dokumentet till en bild, så är problemet löst, men kommer också i anslutning till personen.
Det finns möjlighet att lägga in bilder i källträdet och ortsbeskrivningarna som kommer ut i anslutning till dessa. Dessa kommer då ut sist, men det kan knappast betecknas som en direkt bilaga utan är register. Jag har lite svårt att föreställa mig hur bilagor skulle ta sig ut i utskrifterna. Den enda jag kan tänka mig skulle kunna fungera är an eller stamtavla i tabellform, men jag undrar om det blir begripligt ens här, det blir väl ett omfattande hänvisningssystem.
Lycka till,
Anders
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler