Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: fel eller feature?

  1. #1

    fel eller feature?

    om man har en söklista öppen, har en personakt öppen. så gör man ny sökning - i samma. då öppnas första personen i söklistan i stället för den person man hade öppen. Här gäller det att hålla tungan rätt så man inte fortsätter o uppdatera på fel gubbe

  2. #2

    Gunnar Persson
    Medlemsnr
    04304
    Inlägg
    55
    Det är väl inte så konstigt. Om man gör en ny sökning då blir det ju en ny person.

  3. #3
    hm, men vem har sagt att just den första är den jag vill ha upp?

  4. #4
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Vi har valt att hålla alla fönster i en och samma grupp synkroniserade för att undvika problem som du beskriver. Som komplement har vi gjort det möjligt att använda fler än två fönstergrupper.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  5. #5
    jo, men varför automatclickas översta personen?, normalt när man tar upp en söklista (jo jag använder både en o två o tre). så får man inte upp nån person. och bara för att jag har en person uppe vill jag ju inte ha personen överst.

  6. #6
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Beskriv hur du tycker att det ska vara i de olika situationer som kan uppstå så ska jag fundera.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  7. #7
    Ny sökning i samma grupp, bara utesluta att ta upp en person,
    Om man söker från början får man inte upp första personen (vilken kan vara vem som helst...).
    har man redan uppe en pers, kan man ha kvar den personen, söka o få upp ny söklista, o så är det bra så
    (det tog mig en stund första gången då jag inte såg att det kommit upp ny person)

  8. #8
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Önskemålet att ha alla fönster i en och samma grupp synkade är ganska starkt. Om jag förstår dig rätt så vill du kunna skapa en söklista utan att någon person är i fokus.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  9. #9
    det "känns" rättast. för då blir det samma som när man söker utan att ha någon uppe - annars blir fokus på nån i högen bara

  10. #10
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Dela i två familjeöversikter. Markera nr 2 som aktivt och gör söklistan. Då påverkas inte visningen av person i familjeöversikt 1.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •