Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Statistik till USB sticka

  1. #1

    Ann-Charlotte Lindberg
    Medlemsnr
    10210
    Inlägg
    25

    Statistik till USB sticka

    Hej!
    I första utgåvan av Disgen 2016, kommer inte statistiken att finnas med. Undrar om man skriva ut den till en USB sticka i ställer för att få en massa pappersutskrifter. Har inte lyckats.
    Tycker statistiken är värdefull, då man genom den kan hitta diverse felaktigheter, som man har gjort och på så sätt lätt korrigera dem.
    Tacksam för förslag.
    Vänliga hälsningar
    Ann-Charlotte Lindberg

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Huruvida man skriver ut den till någon form av lagringsmedia eller papper är egentligen bara en fråga om du har installerat pdf-skrivare.
    Men jag är nyfiken på vilken statistik som är viktigast för dig. Svaret underlättar vår prioritering. När det gäller felaktigheter så tror jag mera på våra analysfunktioner som skapar en söklista som du kan arbeta från.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3

    Ann-Charlotte Lindberg
    Medlemsnr
    10210
    Inlägg
    25
    Hade aldrig hört talas om pdf-skrivare, men har läst mig till vad det innebär. Min son kommer att hjälpa mig att installera nya Disgen 2016 i morgon på dator och laptop och jag får då även hjälp med skrivaren.
    Anledningen till mitt statistikintresse är att jag för mycket länge sedan vid en Disträff fick lära mig, att det var ett enkelt sätt att kontrollera om gossar smugit sig in bland flickor och tvärtom samt samtidigt kunde man kontrollera stavning av namn. Det var även det ganska roligt att få se hur yrkena fördelade sig i de inlagda personerna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •