Lotte!
I det av Patrick anmälda fallet var det i 8.2d registrerat dubbla skild-notiser. Kolla om det inte är så även i ditt fall.
Lotte!
I det av Patrick anmälda fallet var det i 8.2d registrerat dubbla skild-notiser. Kolla om det inte är så även i ditt fall.
Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.
Torgny!
I Disgen 8.2d hade relationen EN skild-notis, men vid konverteringen till Disgen2016 fick vissa, men inte alla dubbla skild-notiser
Om så är fallet så är det nytt.
Titta på en av de personer som fått dubbla skild-notiser i Dg2016; och kolla den i Dg8.
Om du hittar någon som har 2 skild-notiser i Dg2016 men bara en i Dg8, då behöver vi testa på din datamapp.
Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.
Jag har också dubbla notiser.
Jag har aldrig sett att jag har dubbla skild-notiser i 8:an. Nu har jag plockat bort en hel del dubletter, allt eftersom jag råkat på dem, men råkar jag på fler, så skall jag höra av mig.
En fråga till dig Roger. Har du plockat bort dina skild-dubletter? Kolla annars om du har giftas-notis till samma par, eller om det kan vara så att har du inget datum för giftermål, så pallar systemet ur, och ger dubbla skild-notiser ???? Bara ett litet tips.
Jag har plockat bort massor med skild-dubletter. Menar du om man bara har skild-notis utan gift-notis, att det då skapas dubbla skild-notiser? Hur söker man fram alla som har en skild-notis? Jag blir inte klok på sökningen i Disgen 2016.
Jag sökte på följande sätt:
Kikaren.
Nollställ sökvillkoren
Notistyper : Datum från 0300 till 3000
Flytta över alla Notistyper till Välj bland med den lilla knappen längst ner mellen listboxarn.
Flytta över notisen Skild till Valda med översta knappen eller dubbelkllicka.
SÖK
Jag har gått i genom alla min skilda över 70 st. 3 st hade dubbla skild. Alla de som var dubbla var även dubbla i 8.2d. Dessutom var de importerade från en annan forskare vid GEDCOM för länge sedan.
Allt som jag själv laggt in i 7:an och 8:an är ok.