Jag har använt dialogrutan för registrering av son eller dotter. Längst till vänster fliken Född (ALT+1), sedan Döpt (ALT+2) och längst till höger Faddrar (ALT+3). När jag klickar på Faddrar kommer nästa dialogruta upp. Där klickar jag på Redigera. Nästa dialogruta trycker jag på Ny. Den dialogfliken har valen: Efternamn, Förnamn, Yrke, Ort och Kommentar. Jag har på raden Efternamn skrivit in allt som står i födelse- och dopböckerna. När registreringen är klar syns den kompletta texten på dialogrutan Ändra personuppgifter under fliken Notiser.
Har jag sedan av någon anledning behövt ändra något som har med faddrar eller dopvittnen att göra är det bara att öppna nämnda dialogrutor igen enligt ovan, utom NY som då inte finns. Det blir då att redigera i raden Efternamn det som ska ändras. Alternativt kan jag dubbelklicka på raden Fadder i Notisfliken. Den blir då gulfärgad och så öppnas fliken redigera Faddrar. Och sen ändra på raden Efternamn enligt tidigare. Mina faddrar och dopvittnen syns alltså inte under Anteckning eller Fotnot.