Resultat 1 till 8 av 8

mne: Hitta personer dr fdelseklla saknas

Eva-Marie Vickhoff
    Medlemsnr
    50897
    Inlgg
    6

Hitta personer dr fdelseklla saknas

Hej, av mina publicerade personer 2440 st, r det bara 2158 som har fdelsenotis/klla. Finns det ngot bra knep fr att f fatt p vilka det r ?

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    544
    Genom att testa en GEDCOM fil i openRGD (rgd.dis.se) s kan man markera ett tillval fr saknade kllor.

Eftersom mngden data ofta blir relativt stor s skapas filen i CSV format, vilket normalt kan tolkas av de flesta matrisprogram, t.ex. Excel.

Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Inlgg
    123
    Sk med Kikaren! Nollstll och g till Ytterligare villkor och skriv in stjrna (*) p Ort eller/och Klla. Klicka fr Ta med alla som INTE uppfyller villkoren och sk!

Eva-Marie Vickhoff
    Medlemsnr
    50897
    Inlgg
    6

Hitta personer dr fdelseklla saknas

Fr det inte att fungera; Frsker begrnsa valet mellan 1800 - 1900, men jag fr med alla som saknar kllor/orter
    Bifogade filer Bifogade filer

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    544
    Gr selekteringen p rtal i en efterfljande skning dr du anvnder den skapade sklistan som urval.

Eva-Marie Vickhoff
    Medlemsnr
    50897
    Inlgg
    6
    Tack fr tips, jag sker lite klumpvis nu. Tycker att med tillggs-skningen s fr jag ju med alla som saknar klla eller ort, men egentligen vill jag ju mer specifikt f fatt p de som saknar fdelsenotis/klla. Med en asterisk i klla kommer ju alla som saknar kllor i fdelse/dd/vigsel med. Eller gr jag fel ?

Eva-Marie Vickhoff
    Medlemsnr
    50897
    Inlgg
    6
    Frskte skapa en gedcom-fil, men formatet blir inte ppningsbart... Vet inte hur du gr ???

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    544
    Vad menar du med "inte ppningsbart" ?

En GEDCOM fil gr normalt att ppna med en vanlig texthanterare, typ Anteckningar/Notepad men tt sjlv ska direkt i GEDCOM filen efter saknade kllor r knepigt.
    Om det r openRGD du vill testa s behver du bara peka ut GEDCOM filen nr du startat upp web-sidan.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •