Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Textformatering

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Barbro Stålheim
    Medlemsnr
    1850

Textformatering

Texter i text under notiser kan inte redigeras/hållas ihop. Texten hoppar på flera rader trots att det skrivs in rätt och skrivs ut rätt t ex på en ansedel. Se exempel bif. fil.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Har du skrivet in texten eller klistrat in den? Om du klistrat in så kan det tänkas att olika styrtecken följt med och påverkar presentationen.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Barbro Stålheim
    Medlemsnr
    1850
    Texten är inte inklistrad. Jag har skrivit längre texter och det formateras bara några ord på varje rad. Textmassan blir på det sättet hur långt som helst på skärmen. Men, som sagt, när man skriver ut hänger texten ihop.

Anders Larsson
    Medlemsnr
    772
    Det beror på att du ändrat bredden på fönstret, nu är det smalare än vad det var när du skrev in texten. Det var likadant i 8.2 också, tyvärr så har det inte blivit bättre.

De flesta ändrar väl inte fönsterstorleken så ofta, så det märks inte så mycket och har ingen praktisk betydelse.

Barbro Stålheim
    Medlemsnr
    1850
    Den text jag hänvisar till är ny. I 8:an kunde man fixa till text och rader.

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    När jag vill ha ny rad använder jag radbrytningstecknet, som skapas med Skift och Enter. Det blir då en krumelur i textrutan men den skall inte komma med i utskriften.
    Det skiljer sig från enbart Enter (d.v.s. nytt stycke) på så sätt att det bara blir ett rent radbyte.

Långa texter i övrigt skriver jag bara utan avbrott och därmed låter programmet bryta rader beroende på utrymmet som finns vid utskriften. Då har det heller ingen betydelse hur bred textrutan är vid registrering.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •