-
Jag var tydligen lite för kortfattad. Formateringen av texten sker fortfarande med de två tecken som finns, nämligen ny rad (shift + Enter) och nytt stycke (Enter). Detta styr utskriften och har ingen koppling till hur det ser ut på skärmen. Sedan har du även möjligheten att skapa en ny rad på skärmen med "ctrl+ Enter" även detta som tidigare, vilket inte påverkar utskrifterna alls.
Problemet är och har alltid varit att om du ändrar bredden på textrutan att vara mindre än när du skrev in texten så blir radbrytningen på skärmen inte helt OK. De raderna som är "för långa" bryts så de får plats och då lämnas ett stort "tomrum" efter sista ordet i sista delen av den tidigare raden. Precis så som du visar i din bild. Om du drar i fönstret så att det blir så brett som det var när du skrev texten så återställs ordningen när du har rätt bredd. Fortsätter du och gör den bredare än tidigare så bir det även då "tomrum" efter sista ordet i varje rad. Observera att om du drar i fönstret medan du skriver så fungerar det, men när du öppnar fönstret nästa gång så uppstår problemet. Det har inte heller någon betydelse om texten lagts in i den nya versionen eller i tidigare versioner.
"Felet" har som jag skrev tidigare ingen betydelse, det är endast en utseende sak på skärmen. Utskrifterna följer alltid styrtecknen och blir därmed alltid korrekta oavsett sidans storlek. Det fungerar även vid utskrift via RTF och vidare behandling i Word.
Jag hoppas att det klarnat nu.
Anders
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler