Resultat 1 till 27 av 27

Ämne: Dis Arkiv

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Citat Ursprungligen postat av m05143 Visa inlägg
    Kan jag sända in annat än en säkerhetskopia? Jag har en hel del filer som jag vill skall sparas till eftervärlden.
    Ja visst! Om du har Dropbox (eller OneDrive, etc ) kan du sända en länk till filerna så hämtar jag dem. Lägg dom i en egen mapp på Dropboxen.

/BoK

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Intressant ämne. Har också planer på att skicka in. Förmodar att mer står att läsa på hemsidan.
    Hur får eventuella efterlevande eller andra intresserade tillgång till materialet, om de skulle önska det?
    Antar att de måste ha tillgång till Disgen då, eller är det tillgängligt på annat sätt?

Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Har ni funderat på en FTP-server med quota per konto så man kan skicka in filer närhelst man vill?

Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Citat Ursprungligen postat av Phryxe Visa inlägg
    Har ni funderat på en FTP-server med quota per konto så man kan skicka in filer närhelst man vill?
    Vi har funderat i dom banorna, men är många projekt före...

Vi föröver inkomna "bidrag" till en NAS (Network Attached Storage) och det är inget som vi gör automagiskt.

Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Citat Ursprungligen postat av kallstrand Visa inlägg
    Intressant ämne. Har också planer på att skicka in. Förmodar att mer står att läsa på hemsidan.
    Se https://www.dis.se/index.php/dis-arkiv

Hur får eventuella efterlevande eller andra intresserade tillgång till materialet, om de skulle önska det?
    Du får ett avtal tillbaka och du kan också skriva ett släktforskartestamente (https://www.dis.se/slaktforskartestamente) för att ha bland dina efterlämnade papper.

Antar att de måste ha tillgång till Disgen då, eller är det tillgängligt på annat sätt?
    Du kan skicka in en Gedcom-fil.

/BoK

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •