Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Installation 2016.1

  1. #1

    Lennart Ekström
    Medlemsnr
    5614
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    68

    Installation 2016.1

    Jag har varit inne i Hjälp och fortfarande är det byggd 2016-03-17. Enligt mejl skulle det uppdatatera automatiskt när man arbetade i programmet och då få fråga om man ville uppdatera, men något sådant meddelande har aldrigt kommit upp.
    Försökte uppdatera manuellt enligt instr av guiden. Jag godkände/länk visade till C/programfiles/(x86)Disgen 2016. klickade på fortsätt då kom följande meddelande upp: Fel vid öppning av fil för skrivning "C:\Program Files (x86) Dis\Disgen 2016\gStart.exe"

    Hur uppdaterar man?

  2. #2
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Disgen laddar själv hem uppdateringen men det tar i alla fall en vecka innan den nått alla.

    Alternativt hämtar du installationsprogrammet här:
    https://www2.dis.se/disgen
    (direkt länk https://medlem.dis.se/download/dg201...all_2016_1.exe)

    Du måste avsluta Disgen innan du startar installationsprogrammet. De meddelanden du nämner låter som att Disgen var igång samtidigt som installationsprogrammet kördes.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  3. #3

    Lennart Ekström
    Medlemsnr
    5614
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    68
    Tack Daniel. Problemet var att jag hade DISGEN öppen. Det står inget man måste avsluta detta. Nu gick det bra

    //Lennart

  4. #4

    Anders Waldman
    Medlemsnr
    16703
    Inlägg
    3
    En fråga från en som har begränsad datorvana:

    Jag har f n Disgen 8.2 men har idag köpt Disgen2016. För att hämta programvaran måste jag först mata in licensnyckeln "i Disgen, i Hjälpmenyn". Men där tar det stopp för mig. Under vilken rubrik i Hjälpmenyn kan jag kopiera in licensnyckeln?

    /AndersW

  5. #5

  6. #6

    Anders Waldman
    Medlemsnr
    16703
    Inlägg
    3
    Tack för snabbt svar!

    Tyvärr kvarstår mitt problem p g a att "Aktivera Licens" inte finns med i Hjälpmenyn. Inte heller rubriken "Debug" står att finna där.

    Har du ett klokt svar även på det?

  7. #7

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Anders. Är det inte så att du försöker mata in din licens för Disgen 2016 i Disgen 8.
    Du måste först ladda ner Disgen 2016 och installera det. Därefter starta Disgen 2016 och mata in din licens där.
    Därefter börjar du med att konvertera dina inmatade data från Disgen 8 till Disgen 2016.

    Kom ihåg att först gör en säkerhetskopia i Disgen 8 (glöm inte om du har flera datamattar, att göra säkerhetskopior för var och en),
    och kopiera säkerhetskopiorna till en extern hårddisk, USB-minne eller liknande.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  8. #8

    Anders Waldman
    Medlemsnr
    16703
    Inlägg
    3
    Tack för klokskapen, Torgny, nu ska jag försöka göra rätt.

    Hälsn/Anders

  9. #9
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    2016.1 dök aldrig upp hos mig. Nu fann jag dock knappen där man aktivt kunde välja att uppdatera vid nästa start av Disgen vilket innebar att jag hoppade direkt till 2016.2!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •