Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Installation 2016.1

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Lennart Ekström
    Medlemsnr
    5614

Installation 2016.1

Jag har varit inne i Hjälp och fortfarande är det byggd 2016-03-17. Enligt mejl skulle det uppdatatera automatiskt när man arbetade i programmet och då få fråga om man ville uppdatera, men något sådant meddelande har aldrigt kommit upp.
    Försökte uppdatera manuellt enligt instr av guiden. Jag godkände/länk visade till C/programfiles/(x86)Disgen 2016. klickade på fortsätt då kom följande meddelande upp: Fel vid öppning av fil för skrivning "C:\Program Files (x86) Dis\Disgen 2016\gStart.exe"

Hur uppdaterar man?

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Disgen laddar själv hem uppdateringen men det tar i alla fall en vecka innan den nått alla.

Alternativt hämtar du installationsprogrammet här:
    https://www2.dis.se/disgen
    (direkt länk https://medlem.dis.se/download/dg201...all_2016_1.exe)

Du måste avsluta Disgen innan du startar installationsprogrammet. De meddelanden du nämner låter som att Disgen var igång samtidigt som installationsprogrammet kördes.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

Lennart Ekström
    Medlemsnr
    5614
    Tack Daniel. Problemet var att jag hade DISGEN öppen. Det står inget man måste avsluta detta. Nu gick det bra

//Lennart

Anders Waldman
    Medlemsnr
    16703
    En fråga från en som har begränsad datorvana:

Jag har f n Disgen 8.2 men har idag köpt Disgen2016. För att hämta programvaran måste jag först mata in licensnyckeln "i Disgen, i Hjälpmenyn". Men där tar det stopp för mig. Under vilken rubrik i Hjälpmenyn kan jag kopiera in licensnyckeln?

/AndersW

Anders Waldman
    Medlemsnr
    16703
    Tack för snabbt svar!

Tyvärr kvarstår mitt problem p g a att "Aktivera Licens" inte finns med i Hjälpmenyn. Inte heller rubriken "Debug" står att finna där.

Har du ett klokt svar även på det?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •