Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Utskrifter i Disbyt.

  1. #1

    Kaj Björkdahl
    Medlemsnr
    30421
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    2

    Utskrifter i Disbyt.

    Hej! Jag har fått problem med att skriva ut en sida i Disbyt tex. Antavla. Jag får med hela frågespalten som ligger till vänster och bara två tredjedelar av Antavlan på höger sidan. Samma med Familjeöversikten. Hur gör jag för att slippa hela frågespalten som jag aldrig använder,
    Jag använder Acrobat Reader DC och Win. 7.
    Tacksam för tips så jag slipper använda Utklipp och får skriva ut den som en bild!
    Mvh
    kaj

  2. #2

    Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    148
    I Firefox: Högerklicka på Antavlan och välj Denna ram sedan Öppna ram i ny flik.

  3. #3

    Kaj Björkdahl
    Medlemsnr
    30421
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    2
    Tack för tipset Bo. Jag har bytt till Firefox läsare och sen funkade det som jag ville! Tack för hjälpen.

    kaj

  4. #4

    Carl Strandberg
    Medlemsnr
    32411
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    33
    Jag är fadder i DIS och har en användare som har problem med "avhuggna" utskrifter både till höger och nedtill. Han har Google Chrome och Win 10. Jag har precis samma miljö, men har inga sådana problem.

    Se bifogat pdf dokument med två exempel på utskrifter i chromes förhandsgranskning.

    Jag vet att man kan använda IE eller Firefox, men varför fungerar utskrifter OK hos mig och inte hos honom?
    Bifogade filer Bifogade filer

  5. #5
    m00707s avatar
    Gunnar Jonsson
    Medlemsnr
    707
    Ort
    Säffle
    Inlägg
    319
    Jag har precis samma problem, så jag markerar hela högerdelen med tabellen där. Vänsterdelen med sökningen ska inte markeras. Då skrivs bara den markerade delen ut och får plats.

  6. #6

    Carl Strandberg
    Medlemsnr
    32411
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    33
    Tack Gunnar,

    Fungerar utmärkt. Bra tips som en "work-around". Jag ska vidarebefordra detta till min användare.

    Dock kvarstår frågan varför chrome hanterar utskrifter så olika.

    Dessutom till utvecklarna av Disbyt: Det borde finnas en utskriftsrutin i själva programmet där man ska kunna välja om man vill ha med vänsterdelen med sökdetaljerna OCH "trädet" eller endast "trädet".

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •