Resultat 1 till 22 av 22

Ämne: Notis, text, svarar ej på returtangenten

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Helén Vedlé
    Medlemsnr
    55253

Notis, text, svarar ej på returtangenten

När jag skriver en notis "text" och trycker på returtangenten när jag är klar så är den inte kopplad till "OK" knappen, vilket gör att jag flera gånger får skriva om textern eftersom jag tryckt i hörnet. Vore fint om det gick att fixa.
    vänligen

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Returtangenten används för textinmatningen medan OK-knappen används när du är klar och vill spara.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Når man trykker i øvre høyre hjørnet er egentlig resultatet udefinert, og brukes som oftest som kansellering av dialogen
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Usikta Alf, men vad har det med frågan att göra?
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Torgny
    OP skriver: vilket gör att jag flera gånger får skriva om textern eftersom jag ___tryckt i hörnet___

Det er normalt ikke standard måte å avslutte en dialog på, det skjer ved å trykke på Ok.
    Å trykke i øvre hjørne er det samme som å trykke på knapp Cancel der slik finnes.

Helén Vedlé
    Medlemsnr
    55253
    Förstår vad ni menar. Men när man för in andra notiser som född, död osv så trycker man bara på returtangenten så kommer man till nästa sida. därför så är det lätt att göra fel när man ska skriva en "text", då när jag ska hoppa vidare trycker jag på retur eftersom jag har fört in så många saker och avslutat med retur. Men jag förstår att det inte går att ändra när det gäller text för där kanske man vill ha radmatning.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    På FB og andre programmer som avslutter noe med returknappen er det slik at CTRL-returknapp gir ny linje. Men er neppe innført i Disgen 2016. Kunne kanskje løst forskjellen?

Helén Vedlé
    Medlemsnr
    55253
    Det som vore bra är att returtangenten fungerar när man skrivit in allt om en person och ska gå till nästa. Skulle det kunna låta sig göras? nu måste man släppa tangentbordet och klicka med musen i hörnet. När man lägger in många så skulle det verkligen underlätta.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •