Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Disgen 2016 på Apple / Mac

  1. #1

    Disgen 2016 på Apple / Mac

    Hej,

    Är det någon som har erfarenhet av att köra Disgen 2016 på Apple dator tex med Parallells eller Wine?

    Jag kör idag Disgen 8 med hjälp av Parallells, men skulle gärna slippa ha Parallels och Windows på hårddisken. Viktigast är dock att Disgen 2016 kör stabilt i Apple-miljön och att säkerhetskopieringen fungerar.

    Med vänlig hälsning,

    Anders

  2. #2
    Delphinuss avatar
    Kjell Arnesson
    Medlemsnr
    13148
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    40
    Jag kör Disgen 8.2 på MAC:ar med hjälp av Wine, och det fungerar utmärkt och är dessutom gratis. http://winebottler.kronenberg.org

  3. #3
    Hej,

    Har du (eller någon annan) testat Disgen2016 med wine?

    Mvh//Anders

  4. #4
    Delphinuss avatar
    Kjell Arnesson
    Medlemsnr
    13148
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    40
    Jag har bara installerat Disgen2016 och provkört, utan problem, men jag använder f.n. inte Disgen2016. (jag kör även befolkningsskivorna utan problem)
    Senast redigerat av Delphinus den 2016-08-20 klockan 19:51. Anledning: Tillägg

  5. #5
    Använder du WineBottler eller Wine? Om Wine, hur kan man enkelt starta Disgen 8 utan att först gå via Wine varje gång?

  6. #6
    Delphinuss avatar
    Kjell Arnesson
    Medlemsnr
    13148
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    40
    Jag använder WineBottler.

  7. #7
    Delphinuss avatar
    Kjell Arnesson
    Medlemsnr
    13148
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    40
    Ny version på WineBottler (1.8.6) och DisGen2018 kan ge krasch vid sök person (Ctrl+F). Botemedlet verkar vara att installera om DisGen2018 men vid installationen, under Winetricks, bocka i msxml6.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •