Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Inkrementell HTML-generering

  1. #1
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866

    Inkrementell HTML-generering

    Eftersom jag fick en fråga idag i detta ämne så passar jag på att förmedla mitt svar till en större menighet. Så småningom kommer en artikel på webben.

    Medlemmen som har använt flockar som urval för att begränsa volymen som behöver laddas upp för att uppdatera webben fick följande svar:

    "Din ansats för uppdatering fungerar lika bra eller dåligt i Disgen 8 som i Disgen 2016. Förutsättningen är att personerna i katalogen/flocken inte har någon relation utanför flocken. Annars spricker det i presentationen på webben. Det blir samma i Disgen 2016 som delar upp exportresultatet i olika mappar grundat på individnumren (analogt med Disgen 8). Men någon gång måste du nog ta steget att uppdatera rubbet. Du kanske har någon bekant med högre uppladdningshastighet på bredbandet.

    Disgen 2016 klarar av att skapa en export med ett inkrement av personer som har ändrats sedan ett givet datum givet att du gör samma eller motsvarande urval.
    Vet du hur det funkar på din webb att hantera fil-uppdateringen?
    Så hör kan du göra:

    1. Skapa en söklista med alla personer du vill ha med på webben
    2. Skapa Nytt fönster (ny grupp) - Söklista i menyn Skapa
    3. Gör en ny sökning där du söker i den tidigare söklistan. Ange villkor för "Senast ändrad mellan" på fliken "Fler villkor".
    4. Generera och du har ett inkrement enligt dina önskemål.

    .
    "

    Någon som vill fundera över om det håller?
    Senast redigerat av Christer den 2016-09-09 klockan 11:39.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •