Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Länk mellan Disgen 2016 och Disbyt/Dispos korrupt?

Länk mellan Disgen 2016 och Disbyt/Dispos korrupt?

Länkningen mellan Disgen 2016 och Disbyt/Dispos har slutat att fungera, är det någon driftstörning?
    När jag klickar på "Sök i Disbyt/Dispos på Internet" så hamnar jag sen i går 23/9 på nya webbsidan med texten "Den valda sidan kunde inte hittas"

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Tack! Det var lite omdirigeringar som försvann vid uppdateringen igår, men nu ska det fungera igen.
    Vice ordförande (2025) & Disgenutvecklare.

AlfChrs avatar
    Alf Christophersen
    Medlemsnr
    919
    Og søk virker fortsatt fra SlektOgDatas distreff-søkeside :-) http://www.disnorge.no/distreff hvor man kan søke i alle fire baser med samme søkebegrep :-D
    Alf Christophersen Disgen fadder Norge.

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410

Sökvägar och döda länkar ...

Från HJÄLP-menyn kan man ju klicka sig vidare till Disgen handledning, Besöka DIS Forum mm. Denna funktion försvann hos mig för en tid sidan. Likaså sök i Disbyt och Dispos direkt från programmet.
    Jag har alltså en hel del länkar som inte fungerar.Observera att jag använder både 8.2d samt Dg2016, och funktionen har försvunnit i bägge programmen.

Ominstallation av programmen har inte tyvärr inte hjälpt.
    Möjligt att jag har någon störning lokalt hos mig, eftersom det tidigare även uppträtt på andra program. Inte troligt förresten, för då har en omstart i regel hjälpt.
    Senast redigerat av kallstrand den 2017-01-08 klockan 17:55.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Jag testade nyss och det fungerade helt i Disgen 2016 och med ett undantag i Disgen 8. Jag föreslår att du tar personlig kontakt med en fadder för att klara ut var problemet ligger.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •