Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Max fem flaggor

  1. #1

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90

    Max fem flaggor

    Varför kan jag bara välja max fem flaggor för familjeöversikten?
    Maximeringen borde vara att man bara kan visa fem flaggor.

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Ja det är väl samma sak. Du kan bara välja att visa max fem av flaggorna i familjeöversikten. Eller hur tänker du?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90
    När jag skapar en ny flagga och skall ha en färg för den att visa i familjeöversikten får jag meddelandet "Du kan bara välja max 5 flaggor"
    Detta för att jag redan har fem färglagda flaggor.
    Det jag menar är att jag skall kunna göra obegränsat med färgade flaggor men visa i familjeöversikten max 5 flaggor. Ofta används ju bara en till tre flaggor för att synas.

  4. #4
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Hur menar du att det ska hanteras för att vara generellt och inte på personnivå om det finns fler av de visningsbara flaggorna än de fem som vi bedömer det finns plats för?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  5. #5

    Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Ort
    Nykvarn
    Inlägg
    590
    Jag tycker också att detta skulle kunna vara mer flexibelt, men förstår också begränsningen på det som kan visas.

    I praktiken tror jag det är relativt sällsynt att en person har mer än 5 flaggor samtidigt.
    Så det borde vara ganska riskfritt att tillåta markering på fler än 5 i flaggmenyn.

    Skulle situationen uppstå bör det vara acceptabelt om programmet lägger upp 5 av flaggorna och helt enkelt struntar i resten.

    Komplettera eventuellt med en varning när man lägger in mer än 5 flaggor på en person.

  6. #6

    Göran Nederman
    Medlemsnr
    48738
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av C-J Gustafsson Visa inlägg
    Jag tycker också att detta skulle kunna vara mer flexibelt, men förstår också begränsningen på det som kan visas.

    I praktiken tror jag det är relativt sällsynt att en person har mer än 5 flaggor samtidigt.
    Så det borde vara ganska riskfritt att tillåta markering på fler än 5 i flaggmenyn.

    Skulle situationen uppstå bör det vara acceptabelt om programmet lägger upp 5 av flaggorna och helt enkelt struntar i resten.

    Komplettera eventuellt med en varning när man lägger in mer än 5 flaggor på en person.
    Jag håller helt med dig!
    Kunde inte uttrycka mig bättre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •