Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Export av bilder till HTML

  1. #1

    Export av bilder till HTML

    I en Personöversikts levnadsbeskrivning är det möjligt att registrera flera bilder.
    Jag har i många år väntad på att det skulle vara möjligt att exportera dessa til HTML,
    men i HTML-export är det enbart möjligt att exportera 1 (en) bild!
    En bild kan vara så mycket. utskrifter av dokument, bild av en karta, ulika gamla bilder osv.

  2. #2

    Edgar Lycksell
    Medlemsnr
    20292
    Ort
    Bjuråker
    Inlägg
    501
    Jag har inte upplevt någon sådan begränsning i HTML-exporten. De bildnotiser jag har med i personöversikten läggs snyggt och prydligt efter varandra i den exporterade ansedeln. Du säger "1 (en) bild". Vilken av de inlagda bilderna är det? Har du kollat att du har lagt in notisen "Bild" i exportinställningen för Levnadsbeskrivning, se bifogad bild.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3

    Inger Amnefelt
    Medlemsnr
    10065
    Inlägg
    199
    Tore det går utmärkt att lägga in flera bilder. I levnadsbeskrivningspanelen lägger du in bildnotiser. Dessa exporteras till HTML om du följer Edgars råd.
    Själv har jag på vissa personer upp till 10 bilder plus porträtt. Däremot går det bara att markera en (1) bild som porträtt.

  4. #4
    Edgar och Inger:
    Tackar så mycket, båda två!
    Jag har tidigare feltolkat ledtext slik at enbart ett portrett eller en bild kan tas med.-

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •