Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Diskulogen endast i elektroniskt format

  1. #1

    Christer Carmevik
    Medlemsnr
    38320
    Inlägg
    2

    Diskulogen endast i elektroniskt format

    Läste i senaste Diskulogen att papperversion av Diskulogen kostar cirka 250 000 kr per nummer.
    Vi är ju ganska vana vid att jobba med dator i släktforskning, skulle vi inte då också kunna vänja oss vid att läsa Diskulogen i datorn, i tableten eller i smarttelefonen också? Vi har fått testa en gång nu, och jag tyckte det fungerade utmärkt.

    Jag tycker det är bättre att lägga pengarna på t ex utveckling av Disgen eller projekt av olika slag som kommer till nytta för oss.
    Senast redigerat av Carmevik den 2016-10-25 klockan 23:47. Anledning: Felstavad rubrik

  2. #2
    DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 225
    Bra synpunkt. Många vill ha papperstidningen och ska förstås få det även i fortsättningen, men vad vi har tänkt att komma med är en möjlighet att frivilligt välja att få tidningen enbart som pdf, och då naturligtvis ett email varje gång en ny tidning finns att läsa. Det är ingen revolutionerande förändring men för dem som dels vill slippa pappershögar hemma och dels hellre ser att pengarna hamnar på olika typer av utveckling är det säkert välkommet.

    Vi gjorde en medlemsenkät nyligen om Diskulogen och det var förvånande många som kunde tänka sig att få tidningen enbart som pdf. Tiden får utvisa hur intresset faktiskt ser ut.
    Ordförande & Disgenutvecklare.

  3. #3
    Mycket bra reflektion.
    Daniel, mellan tummen och lillfingret och rent hypotetiskt, det skulle vara intressant att veta hur mycket dessa pengar skulle kunna påverka utvecklingen av t.ex. Disgen?

  4. #4

    Christer Carmevik
    Medlemsnr
    38320
    Inlägg
    2
    Tack för svar Daniel. Här har du en som väljer pdf-varianten. ☺️

  5. #5

    Sten-Sture Tersmeden
    Medlemsnr
    05143
    Ort
    Täby, Stockholm
    Inlägg
    200
    Diskulogen innehåller ju mycket värdefulla artiklar om hur man jobbar med Disgen. I mitt kursmaterial har jag alltid en uppdaterad lista över artiklarna. Nu sist lade jag in artiklarna från det första temanumret. Har sänt det till Christer G, vår verksamhetsutvecklare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •