Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Uppdatera DISGEN 8.0

  1. #1

    Niklas Bodin
    Medlemsnr
    23736
    Inlägg
    1

    Uppdatera DISGEN 8.0

    Hej
    Jag hittar ingen länk där man kan uppdatera den programvara man har. Klickar man på köp DISGEN 2016 helt enkelt? Vill ju inte riskera något då jag har tusentals namn i programmet...som nu är version 8.0. Har inte varit aktiv på ett antal år, men tänkte köra igång igen...
    /Niklas

  2. #2
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Om jag förstår din fråga rätt vill du skaffa Disgen 2016.4 och igång med släktforskningen igen.

    Det är ingen fara vid att ladda ned och installera Disgen 2016.4 på din dator, det påverkar inte din nuvarande installation av Disgen 8, datamapparna ligger på olika ställen.

    När du har installerat Disgen 2016.4 skall du konvertera din nuvarande databas till den som används i Disgen 2016.4. Det står tydliga anvisningar på hur du skall göra på hemsidan. Följ de anvisningar så kommer det att gå bra.

    Det viktiga i detta sammanhang är att det händer absolut intet med din nuvarande databas i Disgen 8, du kan fortsätta jobba med den tills du känner dig trygg med Disgen 2016.4, sedan konverterar du igen så du får det du ev. har gjort medan du har testat in i Disgen 2016.4

    Som sagt de två databaser ligger på olika ställen på din HD så de påverkar inte varandra.

    Är du osäker och vill ha hjälp ta kontakt med en fadder, så hjälper han dig gärna.
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

  3. #3

    Inga Berfors
    Medlemsnr
    22882
    Inlägg
    13

    Konvertering till 16 -fel i loggfilen- åtgärd?

    Nu har jag konverterat ett flertal gånger till 16. I loggfilen finns fel som jag bör kontrollera. Jag har åtgärdat de flesta som visas med röd text. Men nu har jag kvar några rader med röd text som visas i loggfilen och det gäller bilder. I texten står det Bildfilen "C: \usersInga Berfors\Documents\dg82data\Pictures\.............. ..........." som används i en bildnotis saknas." Även F:.\DC.IM\100_FUJI\..........." som används i en bildnotis saknas."
    Hur gör jag för att åtgärda detta så att den röda texten försvinner i loggfilen?

    För övrigt har det varit ett ypperligt tillfälle att granska sin egen forskning och åtgärda olika stavfel mm för att börja på ny kula i 16. Det har varit jättebra.

    Hur skriver man omvänd slash / ? Tack nu har jag redigerat texten till omvänt slash \ Tack för hjälpen!
    Senast redigerat av Sigborg den 2016-10-31 klockan 19:56.

  4. #4
    Hans-Peters avatar
    Hans-Peter Stülten
    Medlemsnr
    25567
    Ort
    Nynäshamn
    Inlägg
    625
    Hej!

    Du frågar efter hur man skriver \, på de flesta PC datorer ligger den på samma tangent som + och ?, du kommer åt den vid att trycka ner AltGr samtidigt (Den Alt tangent som sitter höger om mellanslag)
    Med vänlig hälsning
    Hans-Peter Stülten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •