Hej!

Något verkar att ha gått fel för dig. Jag är inte så inatt i själva programmets inre liv att törs säga vad det är som har gått fel.

DgMap skall inte hamna i DgPic, det är det första felet. Varför det har gjort det kan jag inte svara på, om det är ett fel i backup funktionen hos dig eller om det är något du har råkan ställa in fel, kan jag inte svara på.

Det andra felet (om man nu kan kalla det ett fel) är att dina BMP filer tillsynes inte har kommit med över. Eller var ligger de?

Som du kan se i en annan tråd i detta forum skall det fungera även med BMP filer, men då de är ganska stora äter de minne så du kan få andra problem där.

I de utmärkta anvisningar Björn Johansson har skrivit om konvertering av kartfiler till ett format passande till Disgen, för al del till Disgen 8.2d men principen är nog lika, rekommenderar han att man konverterar filerna till JPG, och det har jag gjort med de filer jag själv har konverterat från andra kartor till Disgen.

När det gäller det konstiga beteende av DgMap mappen vid backup/återläsning hoppas jag någon av de duktiga utvecklare kan svara på om det är programfel eller användare fel. Jag har inte varit med om det förut när jag har kört backup filer eller läst in samma.