Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kartfunktionen låst

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Björns avatar
    Björn G Johansson
    Medlemsnr
    22
    Hej Eje!

När du får meddelandet: besvara det och bocka därefter av valet Visa valda kartor i Lagerpanelen. Sedan öppnar du popup-menyns och väljer Val av underlagskartor. Markera din karta du just tagit bort filen för och välj Radera. Det är alltså här du raderar kartor, inte i DgMap. Det är här du också kan ändra parameterar som du ev. felaktigt valt.

Observera att kartfilerna för de kartor du placerar alltid måste ligga i DgMap. Annars kommer inte Disgen att hitta dem.

Eje Larsson
    Medlemsnr
    54525
    Tack! Funka direkt. Ett par andra kommentarer:
    Statusfältet i nederkanten på kartfönstret verkar vara lite för kort. Texten klipps i båda ändarna. (X-koordinaten saknar början och Zoomnivån saknar själva värdet.)
    Den häradsekonomiska kartan verkar bara visas till zoomnivå 37 även om den i egenskaper ska följa med ända till 46. Ska det vara så?
    Senast redigerat av Eje den 2016-12-18 klockan 18:42.

Lina Holmqvist
    Medlemsnr
    50659
    Hej!
    Ursäkta att jag tränger mig in här. Jag har råkat ut för samma sak, men när jag öppnar popup-menyn, kan jag inte välja Val av underlagskartor. Hur får jag fram det?

Bo Kleve
    Medlemsnr
    424
    Visa kartan (F11)
    Högerklicka på kartan i kartfönstret och Välj underlagskartor...

Björns avatar
    Björn G Johansson
    Medlemsnr
    22
    Statusraden är nog för liten för att du i Windows har valt lite större text i inställningarna för de olika fönstren. Detta är en brist som kommer att åtgärdas.

Alla kartor är ju rasterbilder och blir efter hand oskarpa när de förstoras. I Disgen finns en spärr som släcker de kartblad vars bildpunkter förstorats mer än 4 gånger. Om övre gräns 46 är satt, så kommer kartbilden att visas så länge den har bra kvalitet. Man kan lägga en karta med högre upplösning i samma lager men som tänds i detta fall vid nivå 37 eller 38 eller så lägger man en sådan i ett lager med lägre nummer och låter den visas ovanför den karta som kommer att slockna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •