Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Allvarligt fel i Disgen2016

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Vi har ett känt problem som gäller flyttning av barn som vi nämner på vår webb, se https://www.dis.se/nyheter-och-kaend...-i-disgen-2016
    Men jag kan inte se att det krascher när en relation flyttas, oavsett om den innehåller barn eller ej. Däremot ser jag ett avvikande beteende när adoptiv-/fosterföräldrar är inblandade.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

..... och då kanske Disgen även kraschar när man flyttar en relation nedåt i kedjan?

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Jag har testat med 150% förstoring och fått programmet att krascha vid barnflytt men inte relationsflytt. Varken uppåt eller nedåt eller relationer med ett barn eller flera barn.

Christer Thörn
    Medlemsnr
    31581
    Det fel som Rolf beskriver händer relativt ofta i Disgen 8.2. Framför allt vid flytt av personer eller flytt av gifte med personer kopplade. Programmet kraschar och man får söka upp stället igen efter återstart. Så det gäller att hela tiden komma ihåg var man var.
    Samma gäller i Disgen 2016. Kom alltid ihåg var du är för vid en krasch måste man manuellt söka sig dit igen.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    I Disgen 2016 är rekommendationen att du istället flyttar de andra barnen uppåt. Då går det bra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •