Hej När jag började använda Disgen 2016 saknade jag en datamapp där jag kunde spara privata saker såsom pdf filer, scanade dokument, brev, anteckningar med mera. Därför skapade jag en ny datamapp under Disegen - datamapp, och döpte den till DgDocument, under den har jag flera datamappar och undermappar. Där sparade jag allt mitt privata material. Som jag sedan programmera in i HTML mallarna. Allt har fungerat perfekt utom när jag gör en säkerhetskopia då faller en stor delen av materialet i DgDocument bort, de följer inte med i säkerhetskopian. Jag har gärna velat ha en tom datamapp där jag kan spara/ta bort material utan att riskera att något i programvaran faller bort eller skadas. Finns det någon lösning på hur jag skall få datamappen DgDocument att följa med när jag kör en säkerhetskopiering? Kan jag spara materialet i en annan datamapp utan att påverka programmet. Är mycket beroende av detta då jag har min släktforskning både på en stationär dator och en bärbardator.
För övrigt är jag mycket glad och nöjd med Disgen 20016, de var ett lyft och roligt att få arbeta i de programmet.
MVH medlem 201105 Karl-Axel Bodén