Resultat 1 till 6 av 6

mne: Hur gr jag fr att registrera ett fosterbarn till min gammelmormor som var nka.

Hkan Wallenthin
    Medlemsnr
    21641
    Inlgg
    34

Hur gr jag fr att registrera ett fosterbarn till min gammelmormor som var nka.

Hej

Hur gr jag fr att registrera ett fosterbarn till min gammelmormor som var nka.

Min gammelmormor blev nka 1897 men fick ytterligare 2 barn. Dessutom tog hon ett fosterbarn.

Hr finns de frsta uppgifterna jag hittat p ArkivDigital:

Hgsrum (H) AIIa:1 (1904-1913) Bild 69 / sid 59 (AID: v173832.b69.s59, NAD: SE/VALA/00161)

Gammelmormor str p rad 2. Fosterbarnet str p rad 9. Jag tyder det som

f.s. Gunnar Mauritz Rudolf.

Hur gr jag fr att lgga in honom som en fosterson til min gammelmormor? Jag har inte hittat ngot stt eftersom hon inte har ngon partner.

Hlsningar
    Hkan Wallenthin

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    560
    Du kan lgga till Relation utan partner. D fr du mjlighet att till den Relationen koppla bde biologiska barn och foster/adoptiv barn.

Hkan Wallenthin
    Medlemsnr
    21641
    Inlgg
    34
    Tack fr svaret.
    Nr jag lagt in uppgifterna i Disgen ser det ut som i bifogade utklippet. Ser det OK ut?
    /Hkan
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    560
    Ja, fostersonen ser ut som det ska, det finns ett fdelsedatum ocks som kan vara bra att notera.

Men ktenskapet med Per Adolf Petersson och de barnen, r inte det intressant ocks?

Oknd fader kan man ocks lta representeras genom att inte registrera ngon parter. Nr man hittar ngon information om fadern kan man lgga till partner och registrera de uppgifter man har.

Och kllan fr informationen skall ocks vara med.

Hkan Wallenthin
    Medlemsnr
    21641
    Inlgg
    34
    Hej
    Tack fr svaret. ktenskapet med Per Adolf finns registrerat och inlagt. Jag bara klippte ut det som gllde fostersonen och den relationen.
    /Hkan

Carl-Johan Gustafsson
    Medlemsnr
    19138
    Inlgg
    560
    Det ktenskapet borde ju varit placerat mellan de bda barnen.

Har du det registrerad det i en helt separat relation mste du ha skapat dubbletter av modern.
    Alla hennes tre relationer skall registreras tillsammans.

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •