Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Bilder i ortsförteckningen

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410

Bilder i ortsförteckningen

Möjligheten finns ju att bifoga bilder i ortsförteckningen i Disgen. Någon möjlighet att storleksförändra finns ju inte i programmet. Jag efterlyser därför förslag på lämplig storlek, ni som brukar använda denna något "dolda" funktion.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Jag har noterat ett förbättringsförslag att efterlikna den vanliga bildnotisen (#3840).
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    TACK, det vore ju utmärkt. Man kan ju givetvis prova sig fram, men en inställningsmöjlighet skulle ju naturligtvis underlätta. Tänkte lägga in lite info om olika fastigheter, ägarförhållanden mm. Då förhöjer det givetvis med bilder.

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Christer Gustavsson: Tyvärr upptäckte jag en felaktighet angående detta ämne: I samband med bilden i ortsförteckningen finns ju möjlighet att skriva in text. OBS! Denna text kommer ej med i Dg 2016 vid utskrift. Däremot fungerar det i 8:an. Jag funderar om det möjligen finns någon skrivarinställning jag missat. Källförteckning, ortsförteckning osv är ju naturligtvis ikryssat. Klargörande: bilden kommer med, dock inte den inskrivna texten till orten.

Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Det verkar inte kunna gå, fixat ett förbättringsförslag (#3892).
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Åke A Källstrand
    Medlemsnr
    12410
    Aj då! Ja, det var mer angeläget än möjligheten till storleksförändring. Förmodar att det lär dröja ... Tur att jag fortfarande inte kör Dg2016 skarpt, utan får då fortsätta att lägga in denna info i 8:an tillsvidare.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •