Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Nilsson???

  1. #1

    Marai Malmgren
    Medlemsnr
    38365
    Inlägg
    5

    Nilsson???

    Jag hoppas att någon har samma foto och kan tala om vad personerna heter. Det vore toppen.
    Hälsningar Maria
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Var är kortet ifrån? Har svårt att bedöma åldern. Är det ett visitkort, och i så fall vilken ateljé tog bilden? Vad har du fått namnet Nilsson ifrån? Att bilden är lågupplöst gör inte saken lättare.

  3. #3
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Om det är ett visitkort (Carte de visite) kan en bild på fotografens namn/adress ge en ledtråd till när den är tagen.

  4. #4

    Marai Malmgren
    Medlemsnr
    38365
    Inlägg
    5
    Hej!
    Tack för ditt svar.
    Fotot är av vykort storlek. Det finns inga uppgifter om varken plats eller fotograf, inte heller vem kvinnan med barnet är. Om det är som min svägerska tror
    kan det vara Helga Nilsson f. Lindskog med sonen Thore, hon var gift med Eugen Nilsson. De bodde i Hässleholm Eugen Nilsson avled där 1917..
    Eugens far Johan Nilsson hade många barn så det kan möjligen var någon annan i hans familj. Bilden fanns bland Johans yngsta dotter Astas ( min svärmors) foton. Jaa- nu famlar vi i mörker som du förstår.
    Hälsningar Maria

  5. #5
    Phryxes avatar
    C-G Magnusson
    Medlemsnr
    13088
    Inlägg
    1 039
    Pojken på bilden är väl 1-2 år. Du nämner inte när han är född, men utifrån det kan man kanske säga om tidpunkten verkar rimlig vad gäller klädmode, frisyrer etc.

  6. #6

    Marai Malmgren
    Medlemsnr
    38365
    Inlägg
    5
    Eugen Nilsson föddes 1889.10.30 i Stoby och dog 1917.08.11 27 år gammal. de gifte sig 1913.12.20
    Maria

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •