Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Starta disgen 2016

  1. #1

    Starta disgen 2016

    I det gamla disgen 8.2 gick det att starta programmet och öppna med en viss individ med hjälp av växlar. Går det på liknande sätt i disgen 2016?

    Nu har jag provat att starta "Startprogrammet" DgStart med hjälpväxeln -h, och då fick jag fram ett meddelande.

    Det blir lite förvirrande när det dyker upp detta med flocknummer, när begreppet flockar är borttaget.

    Hur som helst vore det väldigt bra om man kan styra starten med tillägg av datamapp och växel. På så sätt skulle rätt person dyka upp.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Den funktionen har vi inte diskuterat inför Disgen 2016 så jag misstänker att det tyvärr finns lite spår kvar efter den.

    Har vi skrivet om växeln för Disgen 8 och i så fall var? Där fanns väl inte möjlighet att välja datamapp?
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3
    Motsvarande finns för Disgen 8 i mappen Disgen övrigt under rubriken "Starta Disgen".

    Där står det att man kan starta till exempel så här:

    "Sökväg till programmet" "Sökväg till datamappen" -p0:3

  4. #4
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 866
    Nu har jag läst på. Det ser ut att funka med dgstart.exe -p99

    Men du har rätt i att hjälpen är undermålig. Både den inbyggda och den du får med -h.
    Jag skriver ett ärende (#4482) så att vi får rätta texten samt testa att det fungerar som tänkt.
    Senast redigerat av Christer den 2017-11-23 klockan 12:25.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •