Resultat 1 till 3 av 3

mne: ndra prefixet sid vid kllhnvisningar efter uppdatering av Disgen 8.2

ndra prefixet sid vid kllhnvisningar efter uppdatering av Disgen 8.2

Hej alla forskarkollegor!

Jag undrar om ngon vet hur jag kan stlla in prefixet fr kllhnvisningar efter att programmet Disgen 8.2 har installerats? D jag uppdaterade min tidigare version av Disgen till nuvarande version 8.2 upptckte jag att man kunde stlla in prefixet fr att i kllhnvisningar t ex alltid anvnda som i mitt fall 'sid'.

Dumt nog lmnade jag den rutan tom vid installationen/uppdateringen - trodde vl att man kunde ndra detta i efterhand om s nskades. Detta r ju en vldigt bra funktion som jag grna ville f verfrd till mitt program om det nu gr s hr i efterhand att fixa det. Eftersom jag hanterar
    nrmare 11.000 personer i mina databaser vore det vldigt sknt att slippa g in och ndra frn tidigvarande p till sid p alla dessa personer!

Tack p frhand fr er hjlp!
    Bsta hlsningar frn forskarkollegan
    Mats Norberg, Borlnge

DanielBerglunds avatar
    Daniel Berglund
    Medlemsnr
    25564
    Inlgg
    1 149
    Tyvrr inte. Disgen 8.1 anvnde alltid 'p', det var kodat s i sjlva programmet. Vid konverteringen till 8.2 skrevs det du d valde ner i databasen, och eftersom varje hnvisning har ett eget prefix str det nu p varje hnvisning i databasen. Om jag var i dina klder skulle jag inte ndra i efterhand eftersom 'p' i praktiken r samma sak som 'sid'.
    Ordfrande & Disgenutvecklare.

Hej Daniel!
    Mycket tack fr snabbt svar!
    OK d frstr jag situationen - ja, det verkar vldigt jobbigt att ndra i efterhand, och som Du sger, det r ju i praktiken samma sak.
    Mvh / Mats Norberg

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg
  •