Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Programstart

  1. #1

    Birgitta Svensson Hallgren
    Medlemsnr
    47213
    Inlägg
    51

    Programstart

    Snälla, hur gör jag för att programmet skall starta i bakgrunden?
    Även om jag gör alt+tab så ligger programstartsbilden mitt på skärmen.

  2. #2

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Av vilken anledning behöver du starta Disgen i bakgrunden?
    Det finns knappar för att minimera fönstret i alla windows-fönster, även i Disgens fönster.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  3. #3

    Birgitta Svensson Hallgren
    Medlemsnr
    47213
    Inlägg
    51
    För att den ibland start väldigt långsamt. Startbilden har ingen knapp för att minimeras.
    Av ditt svar så antar jag att det inte går.

  4. #4

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Om du menar det "blåa" fönstret som startas först, så stämmer det. Normalt blinkar det fönstret bara förbi. Har du en väldigt långsam dator? Eller ligger dina program eller din Disgen-datamapp i ett nätverk eller externt någonstans? Det måste finnas något på din dator som gör laddningen långsam. Vilken version av Windows har du? Ursäkta att frågorna är tekniska, men det är tekniska orsaker på din dator som skapar detta problem för dig.
    Skall också höra mig för om varför det inte finns någon minimerings-knapp på startfönstret, för på Disgens alla övriga fönster finns det ju.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  5. #5

    Birgitta Svensson Hallgren
    Medlemsnr
    47213
    Inlägg
    51
    Datorn är gammal, från 2013, men då köpt med "spets" för att hänga med ett tag. Windows 8.1. Processor Intel 3,4 GHz, 8 gb minne.
    Problemet är snarare att jag kör/kört flera tunga program samtidigt.
    Inloggningsbilden är ju inget fönster i sig, så vii jag vet är det egentligen bara en bild.

    Jag arbetade förr på ett programmeringsföretag. Vårt program hade (det säljs inte längre) möjligheten att helt välja bort bilden, om det var med kryssruta på bilden i en inställningsmeny minns jag inte.
    (Jag tänkte titta efter men programmet ligger på gamla datorn men musen har lagt av till den).

  6. #6

    Torgny Larsson
    Medlemsnr
    24069
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    917
    Fast i vårt fall så är det faktiskt ett program som laddas, som sedan startar själva applikationen.
    Disgen-fadder i DIS samt datorfrågor.

  7. #7

    Birgitta Svensson Hallgren
    Medlemsnr
    47213
    Inlägg
    51
    Vad vet inte hur jag kan nämna namn eller inte här - men jag vill i alla fall tacka för den fantastiska hjälp jag fått och personen som hjälpt vet ju vem han är.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •