Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Släktöversikt

  1. #1

    Åke Nordström
    Medlemsnr
    33277
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    153

    Släktöversikt

    Jag har tagit hem Dg2018 och tycker med det lilla jag hunnit med att testa att det blivit en klar förbättring mot 2016. Men helt slipper ni inte undan
    Jag skulle önska att knapp F9 kunde användas för att toggla mellan stängd o öppen Släktöversikt, eller finns det nån inställning jag missat.

  2. #2
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Du har ju minimeringsikonen uppe i övre högra hörnet att ta till.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

  3. #3

    Åke Nordström
    Medlemsnr
    33277
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    153
    Ja jag vet men det är snabbare och enklare tycker jag. Det är lite svårt att hitta fliken nertill. Jag fann det vara enkelt att förflytta mig i släkten och kunde hela tiden köra med översikten i helskärmsläge. Vad gäller för övrigt är jag nöjd med allt jag hittills har testat.

  4. #4

    Michael Olofsson
    Medlemsnr
    13957
    Inlägg
    9
    Håller med Åke att man vill toggla med F9-knappen. I övrigt så är 2018-versionen mer tilltalande än 2016, det lilla jag hittills hunnit med att prova.

  5. #5

    Åke Nordström
    Medlemsnr
    33277
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    153
    Jag har en önskan när det gäller släktöversikten och det är att "tända" flaggor blir synliga i släktöversikten. För övrigt kvarstår min önskan om att kunna toggla med F9

  6. #6
    Christers avatar
    Christer Gustavsson
    Medlemsnr
    4621
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 873
    Jag har skapat ett förbättringsförslag för flaggorna (#6177). Ditt tidigare förslag att kunna växla med F9 (#4956) finns, bra eller dåligt, med bland ca 175 förbättringar som vi prioriterar bland under pågående utveckling av Disgen med arbetsnamnet Skeppsås.
    Christer Gustavsson - Dis verksamhetsledare emeritus

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •